Kinderopvang Venlo - Stalberg


Stalbergweg 113
077 351 83 46
LRK nr: 231738705

Kinderopvang en BSO Blerick

1e Graaf van Loonstraat 18
077 205 77 44
LRK nr KDV: 175785727 
LRK nr BSO: 562970265

Administratie

Sil Schlüter

06 83 14 77 65
administratie@bestekinderopvang.nl

Algemene vragen

Heb je vragen over onze opvang? Kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen. Stel je je vraag liever persoonlijk? Dan kun je contact opnemen met de Schlüter van onze klantenservice. 

Management

Edith Bloem

e. info@bestekinderopvang.nl

Management is op bereikbaar maandag t/m donderdag.

Administratie

Sil Schlüter

m. 06 83 14 77 65
e. administratie@bestekinderopvang.nl

De administratie is bereikbaar tussen 8.00u en 17.00u, op Maandag, Dinsdag en Donderdag.

Heeft u vragen?

Stuur ons gerust een berichtje!

    Veelgestelde vragen

    Vind de antwoordenVoor de veelgesteelde vragen

    Heb je vragen over onze opvang of algemene vragen over ruildagen, contracten en/ of wijzigingen? bekijk dan onze veelgestelde vragen. Staat jou vraag er niet tussen of stel je jouw vraag liever persoonlijk? Neem dan contact op met onze administratie.

     

    Algemeen:

    Wat zijn de openingstijden van Beste kinderopvang?

     

    Het is zo ver! U wilt uw kind bij Beste Kinderopvang aanmelden.

    Dat vinden we natuurlijk geweldig. En we zullen er zorg voor dragen dat uw kind een fijne tijd bij ons zal hebben.

    Aanmelden is mogelijk via het formulier in deze link.

    We werken samen met Nanny4All. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u uiteraard ook altijd contact met ons opnemen:

    Hartelijk dank voor uw vertrouwen in ons.

    Wat zijn de sluitingsdagen van Beste Kinderopvang?

    Op de onderstaande dagen is Beste Kinderopvang gesloten:

    • Nieuwjaarsdag

    • Carnavals maandag en dinsdag

    • 2e Paasdag

    • Koningsdag

    • Bevrijdingsdag ( 1 keer in de 5 jaar: 2020, ....)

    • Hemelvaartsdag

    • 2e Pinksterdag

    • 5 december sluiten we om 16.30u

    • 1e en 2e Kerstdag (25 en 26 december)

    • 24 en 31 december sluiten wij om 16.00u
    Inschrijven, contract en opzeggen:
    Dienste en producten:

    Welke diensten bieden jullie aan?

    De onderstaande soorten opvang bieden wij aan:

    • Kinderopvang (0-4 jaar) 
    • Peuteropvang
    • Buitenschoolseopvang (4-12 jaar)

    Wil je meer weten over de soort opvang die wij aanbieden? lees dan hier verder

    Voor hoeveel weken per jaar bieden jullie opvang?

    Wij  bieden opvang voor 52 weken per jaar.

    Zijn BSO-contracten inclusief hele dagen opvang tijdens studie en/of schoolvakanties?

    Onze reguliere BSO contracten zijn exclusief opvang tijdens studie en/of schoolvakantie.

    Indien gewenst kunt u hiervoor een BSO contract inclusief studie en/of schoolvakantie aanvragen.

    Met welke scholen werken jullie samen voor BSO?

    Wij hebben een samenwerking met BS Titus Brandsma.

    Bieden jullie flexibele contracten aan?

    Nee, we bieden geen flexibele contracten aan.
     

    Ik wil mijn kind aanmelden bij Beste kinderopvang. Hoe kan ik dat doen?

     

    Het is zo ver! U wilt uw kind bij Beste Kinderopvang aanmelden.

    Dat vinden we natuurlijk geweldig. En we zullen er zorg voor dragen dat uw kind een fijne tijd bij ons zal hebben.

    Aanmelden is mogelijk via het formulier in deze link.

    Inschrijven betekent dat je je kind vrijblijvend en kosteloos aanmeldt voor één van onze vestigingen. Inschrijven verplicht je tot niks, maar vergroot wel je kans op een plek. Nadat we je inschrijving ontvangen hebben, kijken we of we je direct een plek kunnen bieden en anders plaatsen we je op de wachtlijst. Zodra we je een plek kunnen aanbieden, nemen we contact op om de mogelijkheden met je te bespreken. Administratie bevestigt elke inschrijving per e-mail op het moment dat deze verwerkt is.

    We werken samen met Nanny4All. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u uiteraard ook altijd contact met ons opnemen:

    Hartelijk dank voor uw vertrouwen in ons.

    Wat gebeurt er nadat ik me heb ingeschreven?

    Inschrijven betekent dat je je kind vrijblijvend en kosteloos aanmeldt voor één van onze vestigingen. Je zit dus nog nergens aan vast. Nadat je jouw kind hebt ingeschreven, gaan wij direct met je inschrijving aan de slag. Je ontvangt een bevestiging zodra je aanvraag verwerkt is. Op het moment dat er een plek beschikbaar is, nemen wij contact op om de mogelijkheden te bespreken. Uiteraard ben je ondertussen van harte welkom om een langs te komen voor een rondleiding.
     

    Ik wil onze tweede of volgende kind aanmelden bij Nannyforall. Hoe kan ik dat doen?

    Bij gezinsuitbreiding of bijvoorbeeld interesse in een andere dienst (zoals de overgang van Kinderdagverblijf naar Buitenschoolse opvang) kun je je direct via onze website inschrijven. Natuurlijk mag je ook altijd telefonisch of per mail contact opnemen met onze administratie.

     

     

    Ik wil een wijziging in mijn contract aanbrengen. Hoe doe ik dat?

    Mocht je iets willen wijzigen, ontvangen wij graag je verzoek per e-mail zodat er geen verwarring kan ontstaan over de wensen. Onze administratie kan dan direct de mogelijkheden bekijken en terugkoppeling geven. Onze administratie is bereikbaar op administratie@bestekinderopvang.nl
    Voor elke wijziging wordt 12.50 euro in rekening gebracht.

     

     

    Wordt mij KDV contract automatisch een BSO contract?

    Nee, indien je interesse hebt in een plek op onze BSO', dan is het belangrijk dat je je hiervoor tijdig inschrijft.
     

    Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

    Contract wijzigen of opzeggen door een e-mail te sturen naar
    Wij hanteren een opzegtermijn van één maand.
     

    Ik wil mijn contract annuleren voordat mijn kind bij jullie start, hoe werkt dat?

    -  Contract wijzigen of opzeggen kan  door een e-mail te sturen naar
    . wij hanteren een opzegtermijn van één maand.

     

    Kan ik mijn contract pauzeren?

    Nee, het contract tijdelijk opzeggen of pauzeren is niet mogelijk, we kunnen een plek helaas niet vasthouden tot op een later moment. We kunnen je wel weer op de wachtlijst zetten en benaderen als er mogelijkheden zijn om opnieuw te starten.
    Betalingen & Tarieven:

    Waar vind ik mijn factuur?

    Maandelijks ontvangt u een mail met de factuur voor geleverde dienste door Beste Kinderopvang.
     

    Waar vind ik mijn jaaropgave?

    Begin van het nieuwe jaar ontvangt u via mail de jaaropgave.

    Wat moet ik doen als mijn factuur niet klopt?

    Twijfel je of je factuur klopt? Neem dan contact op met ons administratie via administratie@bestekinderopvang.nl.  Zij kunnen meekijken naar de totstandkoming van de factuur en uitleggen waarom deze is ontstaan.

     

     

    Ik heb een vraag over een betaling. Waar kan ik deze vraag stellen?

    Vragen over uw betaling of factuur kunt u stellen via ons contact formulier of door te mailen naar administratie@bestekinderopvang.nl
    Uiteraard mag u ook altijd bellen naar de administratie: 0683147764

    Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

    U kunt uw contract opzeggen door contact op te nemen via ons contact formulier of door te mailen naar naar: administratie@bestekinderopvang.nl

    Wanneer wordt de betaling geïncasseerd?

    De incasso vindt plaatst op de eerste werkdag van de maand.

    Wat zijn de kosten voor de opvang?

    De dagopvang van Beste kinderopvang is het hele jaar geopend. Van maandag tot en met vrijdag van 07.15 tot 18.15 uur met uit zondering van de zon- en feestdagen. U neemt voor 52 weken opvang af en betaalt dus ook voor de dagen dat wij gesloten zijn of wanneer u geen gebruik maakt van de opvang.

    REGULIERE OPVANG

    • Kinderopvang (0-4) 07.15 - 18.15 = Hele dag: € 10,20 per uur
    • Kinderopvang halvedag: € 12,50 (Uitsluitend en alleen indien mogelijk na overleg.)
    • Extra opvang 1 dag deel: € 12,5 per uur
    • Extra opvang hele dag: €12,50

    Tarief Reguliere en Verlengde opvang
    In bovenstaand overzicht ziet u de verschillende uurtarieven vermeld. We hanteren 3 tarieven, te weten  € 10,20/ € 12,50 / € 12,50 . Voor extra opvang rekenen we €12,50 per uur. Wij bieden deze tarieven voor de verschillende vormen / tijden van opvang.


    Tarieven Buitenschoolse opvang:

    Wij bieden verschillende uurtarieven voor de verschillende opvang. Onderstaand is gebasseerd op 40 schoolweken:

    • normaal tarief: €9,26
    • inclusief 2 of 4 weken vakantie: € 9,26
    • inclusief 8 weken vakantie: € 9,26
    • inclusief 12 weken vakantie en studiedagen: € 9,26
    • vakantie opvang zonder BSO: € 9,26
    • voorschoolse opvang 7.15-8,15: €9,26

    Hoe kan ik mijn kosten berekenen?

    Via onze rekentool kun je eenvoudig berekenen wat dagopvang en buitenschoolse opvang in jouw geval gaat kosten. Hierin wordt ook rekening gehouden met de hoogte van jouw kinderopvangtoeslag.

    Onze rekentool dient als indicatie en kunnen geen rechten uit worden verleent.

    Heb je recht op kinderopvangtoeslag, dan kun je de hoogte hiervan berekenen op de website www.toeslagen.nl van de overheid. 

    Krijg ik bij een tweede of volgende kind korting?

    Nee, helaas kunnen wij geen korting aanbieden over onze diensten.

    Wanneer veranderen de tarieven?

    Onze tarief wijzigingen vinden jaarlijks plaats in juli. Ook kan het voorkomen dat er tussentijdse wijzigingen plaats vinden. U word altijd van te voren op de hoogte gesteld via de mail met betrekking tot tarief of tussentijdse tarief wijzigingen.

    Heb ik recht op kinderopvangtoeslag?

    Of je recht hebt op kinderopvangtoeslag hangt af van een aantal voorwaarden. Deze voorwaarden zijn:
    - De inwonende kinderen staan ingeschreven op je woonadres.
    - Jij als ouder of je toeslagpartner betaalt de kosten voor kinderopvang.
    - Jij en je partner werken beiden of krijgen van de gemeente of UWV een bijdrage op grond van de Wet Kinderopvang.
    Of je recht hebt op kinderopvangtoeslag en hoeveel kun je bekijken op www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen. 

    Vanuit Beste Kinderopvang kunnen wij geen uitspraak doen of je wel of niet in aanmerking komt voor Kinderopvang Toeslag, dit is per gezin verschillend. De hoogte is afhankelijk van jullie gezamenlijk inkomen. 

     

    Extra dagen aanvragen, ruilen en afmelden

    Hoe kan ik doorgeven dat mijn kind niet komt?

    Ga in het ouderportaal naar 'agenda' en klik daarna op 'afwezigheid doorgeven'. Je kan zo laten weten dat je kind één of meerdere dagen niet komt. Wanneer je dit 24 uur  van te voren doet, krijg je de mogelijkheid om de afgemelde dag in te zetten als ruildag. Ruildagen kunnen minimaal 2 dagen van te voren in behandeling worden genomen.
     

    Ik ben op vakantie, kan ik deze dag(en) inhalen?

    Wanneer je geen gebruik maakt van jouw contractdag, verlies je deze dagen. Maar, voor alle dagen die je 24 uur van te voren afmeld kan je aanvragen als ruildag. Ruildagen kunnen 90 dagen na de afwezige dag ingezet worden, mits er plek beschikbaar is op de groep. Houdt er rekening mee dat lang niet alle ruildagen goedgekeurd worden.


     

    Hoelang is mijn ruildag geldig?

    Ruildagen kunnen 90 dagen na de afwezige dag gebruikt worden. Ongebruikte ruildagen vervallen na deze termijn.

    Indien deze niet ingezet kan worden binnen de termijn van 90 dagen na de afwezige dag, vervalt de ruildag.

     

    Wanneer wordt mijn ruildag goedgekeurd?

    Elke dag die je 24 uur van te voren afmeld via het ouderportaal, wordt automatisch beschikbaar als ruildag. Afmelden per mail of telefoon geeft geen ruildag. 

     

    Kan ik een extra dag aanvragen?

    Ja,  dit kan via het ouderportaal  aangevraagd worden. Indien de aanvraag bij beschikbaarheid op de groep goedgekeurd wordt ontvang je een aanvullende factuur.

     

    Mijn aanvraag voor een extra dag is afgekeurd, wat nu?

    Helaas is er op dat moment geen plek beschikbaar. Je kunt proberen om een andere dag aan te vragen

     

    Mijn aanvraag voor een extra dag opvang is goedgekeurd. Hoe gaat de betaling?

    Je ontvangt rond de 15e van de maand een factuur voor de extra dag. Deze wordt bij de eerstvolgende incasso op de 1e werkdag van de maand afgeschreven.